Vrtna staza
© Wienerberger d.o.o

Kamen po kamen do okućnice

Saznajte više o kriterijima odabira načina gradnje.

Iz svake izlazne pozicije može nastati jedna prekrasna površina. Što nam je bolja priprema, to nam je sigurnija realizacija projekta. Stoga preporučamo kod kupnje opločnika za vanjsko uređenje, slijediti sljedeće korake planiranja, koje će Vam olakšati odabir odgovarajućeg proizvoda za vašu površinu.

1. Koja je moja početna situacija?

  • Gdje se nalaze granice moje parcele?
  • Koji se građevinski propisi primjenjuju?
  • Koji je postotak nagiba za odvodnju?
  • Koji strukturni uvjeti vladaju?
  • Podloga: cijevi, šahte i sl.
  • Površinski: brda i sl.
  • Jesu li potrebne konstrukcijski radovi? (konstrukcija podloge, temelja itd.)

Ovo su kriteriji koji su neophodni za odabir gradnje!

Načelno razlikujemo između vezane i nevezane gradnje.

Nevezana gradnja:
Nevezana gradnja je najčešća gradnja. Kod nevezane gradnje se kod podloge i fugirne mase ne koristi vezivo sredstvo. Nastaje jedno nosiva konstrukcija koja površinski odvodi pojedinačni teret. Izdržljivost i elastičnost površine su kod ove gradnje vrlo visoke. Troškovi proizvodnje, održavanja i popravka su minimalni.

Vezana gradnja:
Kod vezane gradnje se koristi vezivno sredstvo za izradu podloge i materijala za popunjavanje fuga. Opločnici i ploče se postavljaju u podlogu od morta. Nastala površina nije dovoljno fleksibilno izgrađena. Toplinsko opterećenje se mora obavezno uzeti u obzir, te predvidjeti rastezljive fuge. Nastala puknuća uslijed vremenskih promjena su neizbježna. Pričamo još i o miješanoj gradnji kada je podloga nevezana gradnja, a materijal za punjenje fuga sadrži veziva sredstva. Preporuča se koristiti miješanu gradnju samo kod površina slabijeg opterećenja tj. površine za pješake ili za saobraćaj osobnih automobila.

Kojim je mehaničkim opterećenjima izložena površina?
Uglavnom treba utvrditi za što je površina predviđena, za pješake ili za automobile. Vozne površine se ponovno dijele na osobne automobile i na teretna vozila.

Kojim kemijskim opterećenjima je izložena površina?
Roštilja li se često? Kolika je velika količina otpalog lišća? I ostala prljavština se treba uzeti u obzir.

Obvezno preporučamo kod odabira odgovarajućeg proizvoda zatražiti stručne savjete. Najbolji stručni savjet dobit ćete od naših trgovaca građevinskog materijala, vrtnih centara i naših podopolagača, kod kojih možete ujedno i kupiti naše proizvode. Partnere u Vašoj blizini možete pronaći na našoj web stranici, na tražilici trgovaca.
Više na www.semmelrock.hr

2. Koji je proizvod za mene?

Kada se krene u odabir proizvoda, sljedeće informacije i savjeti mogu biti od pomoći:

Lakoća održavanja/zaštita površine
Proizvodi sa Semmelrock Protectom se tvornički impregniraju. Osnovna zaštita štiti proizvod od prljavštine te površina postaje manje osjetljiva na vremenske utjecaje. Uz godišnje osnovno čišćenje preporučljiva je i naknadna redovita impregnacija.

Savjet:
Na prošaranim proizvodima se manje vidi onečišćenje i bez osnovne zaštite.

Oblikovanje:
Da bi Vaša okućnica izgledala jedinstveno pogledajte elemente Semmelrock Concept proizvodne serije. Svi elementi iste proizvodne serije su zbog istih površinskih obrada u bojama i oblikovanju izvrsno usklađeni.

3. Gdje mogu naći konkretne ideje?

Za praktičnu provedbu Vašeg projekta pružamo Vam nekoliko mogućnosti.

Cad- planiranje
Pomoću CAD – planiranja možete dobiti točnu sliku vaše planirane površine. Naš 3 D – CAD software će Vam rado vaše snove staviti na papir. Informacije o Semmelrock CAD – planiranju dobit ćete na našoj web stranici. Za površine veće od 80 m2, uz naknadu za planiranje, spremni smo Vam ponuditi CAD nacrt Vaše površine s opločnikom i njegovom shemom slaganja koju Vi odaberete. Naknada za planiranje će Vam biti vraćena prilikom kupovine naših proizvoda.

Dodirnuti, osjetiti, doživjeti
Ako se želite izbliza uvjeriti u individualan karakter odabranog proizvoda, dođite u naš izložbeni vrt u Ogulin.

Savjet:
I kod naših odabranih partnera možete istinski doživjeti naše proizvode: izložbenim stalcima, vrtovima ili uzorcima proizvoda.